Praktisk info A-Ö

Sidan under uppdatering.

Alkohol
Hotellets alkoholregler gäller.

Anmälan till aktiviteter
Anmälan till alla aktiviteter sker redan på söndag i lägerreceptionen.

Avgifter
Deltagaravgifter till tjej- och killkvällar kostar 100 kr. Anmälan görs direkt vid ankomst och betalas med swish eller kontant vid anmälningstillfället .

Bad
Brunnsbadet ligger i direkt anslutning till hotellet och lägerdeltagarna har fri tillgång till hela badet inkluderat rutschkanor. Ta med badklädet och handduk.

Barnstol
Det finns 10 barnstolar i restaurangen.

Boende
Standardrum för fyra personer är på 35 kvm och innehåller sovrum med 160 cm dubbelsäng, sovalkov med 90 cm våningssäng, vardagsrum med pentry och kylskåp, stort badrum med dusch och wc och stor balkong eller uteplats. Det finns även större rum vid behov. Föräldrar till ungdomar i ungdomsboendet kommer placeras i närheten. Det finns ett tiotal spjälsängar och barnstolar på anläggningen så de önskar att man tar med sig själv om man behöver en och har möjlighet. Observera att detta är ett kontantfritt hotell!

Bordtennis
Det kommer finnas bordtennisbord uppställt hela veckan. Bordtennisracket kommer finnas att låna, men många kanske vill spela samtidigt för rundpingis, så kan det vara bra att ta med eget rack om man har.

Upp

Festkvällen
Årets tema är ”80 – tal”. Ett brett tema som inkluderar bl.a. musik, film och träning. Vi hoppas att det blir en lika rolig kväll som förra året och att så många som möjligt klär ut sig, men självklart är det frivilligt. Under och efter middagen kommer vi ha livemusik med möjlighet för dans och fest.

Frukost
Serveras i restaurangen måndag-lördag kl 07:00 – 10:00.

Golf
Traditionsenligt kommer Dysmeli open golftävling genomföras under veckan. Det är en 18-håls bana där det behövs grönt kort och egna klubbor. Föranmälan till denna aktivitet till självkostnadspris – lista finns i lägerreceptionen – kolla senaste anmälningstid.

Gym
Det finns ett gym som vi har fri tillgång till. Öppet 07.00-22.00. Åldersgräns 15 år.

Hotellreception
Receptionen är bemannad dygnet runt.

Incheckning
Alla familjer anländer söndagen den 5 juli om de inte meddelat annat. Incheckning kommer att ske vid lägerreceptionen (vid konferenscenter, kör förbi hotellets entré), där även alla anmälningslistor kommer finnas. Lägerledningen är på plats mellan kl 15:00 – 17:00

Upp

Kickbike
Kickbike, hoverboard eller liknande färdmedel används endast på utsidan och inte i den långa inbjudande kulverten.

Killkväll
En kväll för alla killar från 18 år och uppåt umgås under mer avslappnade former. Äter, dricker gott, pratar, skrattar och umgås med nya och gamla vänner. Betalas på ankomstdagen, swish eller kontant. Egen dryck medtages.

Kläder och annat att ta med
Det kommer finnas flera träningsmöjligheter under veckan såsom gym, löpning och cirkelpass, vattengympa, meditation och yoga. Det finns även fina promenadslingor runt anläggningen.
Ta gärna med:
* Träningskläder och skor
* Badkläder
* Yogamatta
* Picknickfilt eller liknade

Lotterier/Auktion
Våra lotterier och även auktionen ger oss pengar till föreningen som återanvänds för finansiering av aktiviteter på exempelvis läger. Ditt bidrag är mycket viktigt. Vi är tacksamma för att ni tar med priser för vuxna och barn till lotterierna och auktionsföremål som ni vill skänka till föreningen. Allt fungerar så länge det inte är begagnade ting eller Mc Donalds humbug. Antal inlämnade vinster avgör hur många lotteritillfällen det kommer bli under veckan så ditt bidrag är viktigt. Lotterivinster lämnar du i lägerreceptionen redan vid ankomst.

Lägerreception
Söndag: 08.00-09.30
Måndag: 08.30-09.30
Tisdag: 08.30-09.30
Onsdag: stängt pga utflyktsdag
Torsdag: 08.30-09.30
Fredag: 08.30-09.00

Upp

Massage
Det kommer finnas tillfällen under veckan att få massage till ett bra pris. Anmälning sker på plats, först till kvarn.

Måltider
Serveras i restaurangen. Nyckelbanden är måltidsbiljetten.

Frukost kl 07:00 – 10:00, lunch kl 11:30 – 13:00 (ej på onsdag) och middag kl 17:00 – 19:00 (tisdag 18:00 – 19:30).

Utnyttja hela tidsperioden. Kom inte prick kl 11:30 respektive kl 17:00. Låt barnfamiljer med riktigt små barn komma först. Ni som har specialkost får den serverad vid separat bord.

Se veckans meny här

Nyckelband/Lägerkort
Nyckelbanden är ett måste för alla deltagare. Det är måltidsbiljetten och gör det enkelt att känna igen varandra. Ni som har kvar dysmeliföreningens nyckelband sen tidigare läger – tag med dem och använd på årets läger. Nya namnbrickor finns i kuverten ni får vid incheckningen.

Pyssel
Pysselaktiviteterna är väldigt populära och för att göra det till en bra stund för alla är tillfällena indelade i olika tidspass, vänligen respektera tiderna. Barnet har alltid en vuxen med sig på aktiviteten som är behjälplig och håller iordning efter barnet.

Om ni vill göra tygtryck i pysselstugan, ta med en vit t-shirt, örngott eller annat tygstycke.

Upp

Specialproteser och hjälpmedel
Ta med din specialprotes eller andra hjälpmedel för att visa andra dysmelister.  Vi kommer att ha en speciell tidpunkt under veckan (torsdag 11:00 – 13:00, entré matsal, receptionen) där vi kan visa upp vilka hjälpmedel vi har.

Sänglinnen/handdukar/städning
Sänglinnen och handdukar ingår, byte en gång under veckan. Ta med separat handduk till badet hemifrån. Slutstädning av rummen ingår, dock städas det inte under veckan men sopor kommer tömmas.

Upp

Tjejkväll
En kväll för alla tjejer från 18 år och uppåt umgås under mer avslappnade former. Äter, dricker gott, pratar, skrattar och umgås med nya och gamla vänner. Betalas på ankomstdagen, swish eller kontant. Egen dryck medtages.

Trollys lekland

Upp

Utcheckning den 11 juli
Utcheckning skall göras senast klockan 11.00 på lördagen.

Utflyktsdagen onsdagen 8 juli
Fråga receptionen för tips om utflyktsmål. Lunch på utflyktsdagen ingår inte eftersom vi tidigare år haft mycket matsvinn. Vi har istället valt att lägga de pengarna på extra aktiviteter för barnen och ungdomarna.

Upp